Yargı ve yargının yönetimi ve denetimi son dönemde yoğun tartışmalara konu olmaktadır. Özellikle, bir kısım üst düzey kamu görevlilerinin bazı davalarda yoğun olarak yargılanmaya başlanması ve 12 Eylül 2010 tarihinde halkoylamasıyla yargıyla alakalı bazı köklü anayasal değişikliklerin yapılmasıyla, bu tartışma daha da artmıştır. Elbette, ülkemizde son yıllarda devam eden demokratik, sivil ve özgürlükçü bir anayasa yapım süreci de, yargıyla ilgili bazı sorun ve konuların gündemde kalmasını sağlamıştır. Dolayısıyla, bu tartışmalar doğrultusunda çalışmamızda uluslararası standartlar ve karşılaştırmalı hukuk verileri ışığında yargının yönetimi ve denetimini detaylı olarak irdelemeye çalıştık. Bu bağlamda, konuyla ilgili tüm demokratik devletlerdeki düzenlemeleri gözden geçirdik ve bunlardan bazı kural ve değerleri ülkemize almamız gerektiğine işaret ettik. Bu çerçevede konuyla ilgili ülkemizdeki mevcut durum, tarihsel tecrübe ve gelecek perspektifini de sunmaya çalıştık. Zira, bu çalışmanın temel amacı: ülkemizde ideal bir yargı yönetim ve denetim sisteminin nasıl ve hangi şartlarda sağlanacağıdır. Çünkü, çağdaş demokratik hukuk devletinde ideal bir yargı düzeni, çok önemli yaşamsal bir gerekliliktir. Böyle bir yargı düzeni, sadece mağdurlar ve mazlumlar için değil, kendisini vazgeçilmez sanan mağrurlar ve muktedirler için de hava ve su kadar gerekli bir zorunluluktur.
Yargı ve yargının yönetimi ve denetimi son dönemde yoğun tartışmalara konu olmaktadır. Özellikle, bir kısım üst düzey kamu görevlilerinin bazı davalarda yoğun olarak yargılanmaya başlanması ve 12 Eylül 2010 tarihinde halkoylamasıyla yargıyla alakalı bazı köklü anayasal değişikliklerin yapılmasıyla, bu tartışma daha da artmıştır. Elbette, ülkemizde son yıllarda devam eden demokratik, sivil ve özgürlükçü bir anayasa yapım süreci de, yargıyla ilgili bazı sorun ve konuların gündemde kalmasını sağlamıştır. Dolayısıyla, bu tartışmalar doğrultusunda çalışmamızda uluslararası standartlar ve karşılaştırmalı hukuk verileri ışığında yargının yönetimi ve denetimini detaylı olarak irdelemeye çalıştık. Bu bağlamda, konuyla ilgili tüm demokratik devletlerdeki düzenlemeleri gözden geçirdik ve bunlardan bazı kural ve değerleri ülkemize almamız gerektiğine işaret ettik. Bu çerçevede konuyla ilgili ülkemizdeki mevcut durum, tarihsel tecrübe ve gelecek perspektifini de sunmaya çalıştık. Zira, bu çalışmanın temel amacı: ülkemizde ideal bir yargı yönetim ve denetim sisteminin nasıl ve hangi şartlarda sağlanacağıdır. Çünkü, çağdaş demokratik hukuk devletinde ideal bir yargı düzeni, çok önemli yaşamsal bir gerekliliktir. Böyle bir yargı düzeni, sadece mağdurlar ve mazlumlar için değil, kendisini vazgeçilmez sanan mağrurlar ve muktedirler için de hava ve su kadar gerekli bir zorunluluktur.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 399,00 | 399,00 |
2 | 207,48 | 414,96 |
3 | 140,98 | 422,94 |
6 | 71,82 | 430,92 |
9 | 48,77 | 438,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 399,00 | 399,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |