Siyasi partiler, demokratik siyasi hayatın vazgeçilmez unsurlarıdır. Nitekim Anayasamız da bu ilkeyi aynen vurgulamaktadır. Bu nedenle çok partili siyasi yaşamın olduğu klasik demokrasilere “Partiler Devleti” denmektedir. Ülkemizde Siyasi Partiler Hukuku'nun en önemli sorunları siyasi partilerin kapatılması ve siyasi partilerde parti içi demokrasinin olmamasıdır. Ayrıca, ülkemizdeki siyasi partilere baktığımızda, hiyerarşik bir şekilde parti liderinin ve yakın çevresinin tartışılmaz egemenliğini görmekteyiz. Bu oligarşik yapı, parti içi demokrasinin işlemesine engel teşkil etmektedir. Oysa demokratik rejimlerde her şeyden önce, demokrasinin en önemli kurumlarından biri olan siyasi partilerin örgüt yapılarının demokratik özellikler taşıması gerekmektedir. Bu derece önemli kurum olan partilerin kuruluşu, yapısı, çalışması, örgütlenmesi ve kapatılması konularının özgün bir şekilde kapsamlı bir şekilde ele alınması büyük önem arz etmektedir. Ayrıca, parti liderlerinin etkinliği ve seçilme yöntemleri, örgütün merkeziyetçilik derecesi, parti merkez yönetiminin örgüt hiyerarşisi içindeki gücü, katılma derecesi, parti üyeliği gibi unsurlar önem taşımaktadır. Çalışmamızda bu konuları Siyasi Partiler Hukuku uygulamaları ve mevzuatı çerçevesinde ele almaktayız. Bu açıdan temel kaynağımız Anayasa ve Siyasi Partiler Kanunu'dur. Bunun yanında diğer kanunlar, parti tüzükleri ve parti yönetmeliklerinden de yararlanılmaktadır. Ayrıca yeri geldiğinde karşılaştırmalı hukuk düzenlemeleri de irdelenmektedir.
Siyasi partiler, demokratik siyasi hayatın vazgeçilmez unsurlarıdır. Nitekim Anayasamız da bu ilkeyi aynen vurgulamaktadır. Bu nedenle çok partili siyasi yaşamın olduğu klasik demokrasilere “Partiler Devleti” denmektedir. Ülkemizde Siyasi Partiler Hukuku'nun en önemli sorunları siyasi partilerin kapatılması ve siyasi partilerde parti içi demokrasinin olmamasıdır. Ayrıca, ülkemizdeki siyasi partilere baktığımızda, hiyerarşik bir şekilde parti liderinin ve yakın çevresinin tartışılmaz egemenliğini görmekteyiz. Bu oligarşik yapı, parti içi demokrasinin işlemesine engel teşkil etmektedir. Oysa demokratik rejimlerde her şeyden önce, demokrasinin en önemli kurumlarından biri olan siyasi partilerin örgüt yapılarının demokratik özellikler taşıması gerekmektedir. Bu derece önemli kurum olan partilerin kuruluşu, yapısı, çalışması, örgütlenmesi ve kapatılması konularının özgün bir şekilde kapsamlı bir şekilde ele alınması büyük önem arz etmektedir. Ayrıca, parti liderlerinin etkinliği ve seçilme yöntemleri, örgütün merkeziyetçilik derecesi, parti merkez yönetiminin örgüt hiyerarşisi içindeki gücü, katılma derecesi, parti üyeliği gibi unsurlar önem taşımaktadır. Çalışmamızda bu konuları Siyasi Partiler Hukuku uygulamaları ve mevzuatı çerçevesinde ele almaktayız. Bu açıdan temel kaynağımız Anayasa ve Siyasi Partiler Kanunu'dur. Bunun yanında diğer kanunlar, parti tüzükleri ve parti yönetmeliklerinden de yararlanılmaktadır. Ayrıca yeri geldiğinde karşılaştırmalı hukuk düzenlemeleri de irdelenmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 361,00 | 361,00 |
2 | 187,72 | 375,44 |
3 | 127,55 | 382,66 |
6 | 64,98 | 389,88 |
9 | 44,12 | 397,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 361,00 | 361,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |